Protecció de dades
Política de privacitat
Informació de protecció de dades
Informació de protecció de dades personals de l’Ajuntament de Lliçà de Vall
Amb aquesta informació de protecció de dades, l’Ajuntament facilita l’accés a les principals informacions sobre els tractaments de dades que realitza i el drets que tenen les persones interessades sobre els tractaments realitzats de les seves dades personals.
Les dades personals es recullen directament de les persones interessades en les instàncies o els formularis que es presenten a l’Ajuntament o es poden obtenir d’altres administracions en la tramitació dels procediments administratius i mitjançant l’intercanvi de dades previst a la normativa de procediment administratiu.
El tractament de les dades s’efectua complint la normativa aplicable sobre aquesta matèria, que garanteix la protecció i la confidencialitat de les dades. Així, les dades personals:
- Es tracten de manera lícita ja que hi ha una base legal que ho permet.
- Es destinen a finalitats determinades, explícites i legítimes que s’expliquen en el moment de l’obtenció i no es tracten de manera incompatible amb aquestes finalitats.
- Es tracten les dades adequades, pertinents i limitades al que és necessari en cada cas i per a cada finalitat.
- Es conserven les dades complint la normativa de procediment administratiu i d’arxiu històric.
- S’apliquen les mesures tècniques i organitzatives adequades per evitar el tractament no autoritzat o il·lícit, la pèrdua, la destrucció i la manca de disponibilitat i d’integritat de les dades.
Responsable del tractament
El responsable dels tractaments realitzats és:
AJUNTAMENT DE LLIÇÀ DE VALL
Adreça: Plaça de la Vila, 08185 – Lliçà de Vall
Telèfon: 938439000
Correu electrònic: llissadevall@llissadevall.cat
Web: https://www.llissadevall.cat
Delegat de protecció de dades (DPD)
El delegat de protecció de dades (DPD) s’encarrega de vetllar perquè l’Ajuntament compleixi la normativa de protecció de dades. Hi podeu contactar per aquests mitjans:
Nom: DSTSC-SAMSE–DPD ENS LOCALS, Diputació de Barcelona
Adreça electrònica: dpd.ajllicadevall@diba.cat
Adreça postal: Recinte Mundet. Ed Migjorn, bloc B, 2a planta Passeig de la Vall d’Hebron, 171 08035 Barcelona
Telèfon: 934 726 500 (de dilluns a divendres, de 10 a 14 hores)
Finalitat del tractament
La finalitat del tractament de les dades personals correspon a cadascuna de les activitats de tractament que realitza l’Ajuntament, en exercici de les seves competències i funcions, i les dades queden incorporades a l’activitat de tractament corresponent.
Les dades personals es tracten amb la finalitat específica de cada activitat de tractament de conformitat amb la normativa de protecció de dades i que consten en el Registre d’activitats de tractament (RAT). Podeu trobar la descripció completa de cadascuna de les activitats de tractament i de les finalitats a les que es destinen les dades al Registre d’activitats de tractament de l’Ajuntament
Termini de conservació de les dades
Les dades personals proporcionades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per la qual es recullen, per determinar les possibles responsabilitats que es poguessin derivar de la finalitat, i per atendre qualsevol requeriment d’altres administracions públiques o òrgans judicials, a més dels períodes establerts en la normativa de procediment administratiu i d’arxiu històric.
Consentiment: Les dades que es tracten exclusivament en base al consentiment de la persona interessada es conserven fins que es revoca el consentiment.
Videovigilància d’edificis i instal·lacions: Les imatges obtingudes per les càmeres de videovigilància es conserven com a màxim durant un mes des de la seva captació, si bé en el cas d’incidents que ho justifiquin es conserven el temps necessari per facilitar les actuacions als cossos i forces de seguretat o dels òrgans judicials.
Videovigilància de seguretat ciutadana: Les imatges obtingudes per les càmeres de seguretat ciutadana es conserven com a màxim durant tres mesos des de la seva captació, excepte que estiguin relacionades amb infraccions penals o administratives greus o molt greus en matèria de seguretat pública, subjectes a una investigació policial en curs o amb un procediment administratiu obert.
Decisions automatitzades
L’Ajuntament no pren decisions individuals basades només en el tractament automatitzat de les dades.
Base jurídica
El tractament de les dades personals es fa segons diferents bases jurídiques del tractament:
Complir una obligació legal (art. 6.1.c de l’RGPD): El tractament de les dades personals en l’àmbit dels procediments administratius es fa d’acord amb les normes que regulen aquests procediments i en compliment d’obligacions legals.
Complir una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics (art. 6.1.e de l’RGPD): El tractament de les dades personals es fa generalment per satisfer l’interès públic o per preservar l’interès públic, com és el cas de les imatges obtingudes amb les càmeres de videovigilància.
Executar un contracte o aplicar mesures precontractuals: El tractament de les dades personals dels proveïdors en l’àmbit de la contractació pública i de les persones que participen en processos selectius o s’incorporen a l’Ajuntament es fa en execució d’una relació contractual o precontractual.
Consentiment de la persona interessada (art.6.1.a de l’RGPD): Aquesta base jurídica és excepcional en els tractaments que realitza l’Ajuntament. Quan aquesta és d’aplicació, el consentiment s’ha de prestar mitjançant una clara acció afirmativa de la persona interessada.
Obligació de facilitar les dades
Amb caràcter general, existeix l’obligació de facilitar les dades que es demanen en les instàncies o els formularis de sol·licitud i l’Ajuntament es reserva el dret a no tramitar, a no resoldre o a denegar la sol·licitud si no es faciliten quan aquestes siguin requerides.
Comunicació de dades
Amb caràcter general no es comunicaran les dades personals a tercers si no es disposa del consentiment, excepte quan així estigui previst en la normativa. Es poden consultar els destinataris, per a cadascuna de les activitats de tractament, en el Registre d’activitats de tractament (RAT).
Transferències internacionals
Les vostres dades no es transferiran fora de la Unió Europea.
Drets de les persones interessades
Indicacions per a l’exercici de drets
Es pot accedir a les dades, rectificar-les o suprimir-les, oposar-se al tractament i sol·licitar-ne la limitació i la portabilitat complimentant una instància genèrica, per mitjà de la seu electrònica a https://seu.llissadevall.cat, dins l’apartat tràmits-ciutadania o presencialment a OAC de l’Ajuntament i caldrà acreditar-ne la identitat.
L’Ajuntament informarà sobre les actuacions derivades de la petició en el termini d’un mes i, si es tracta de sol·licituds especialment complexes, es pot ampliar per dos mesos més, informant de l’ampliació del termini dins del primer mes.
En els drets de rectificació, supressió o oposició, a l’efecte d’evitar canvis no desitjats que poguessin posar en perill algun dret vostre, cal indicar clarament la dada afectada.
L’Ajuntament denegarà motivadament les peticions d’exercicis dels drets, en els supòsits següents:
- Si es vol accedir a les imatges de les càmeres de videovigilància passat un mes o passat tres mesos si són de videovigilància policial des de la captació de les imatges, no es pot estimar l’exercici del dret d’accés perquè les imatges s’esborren després del termini d’un mes o tres mesos respectivament.
- Si perjudica els drets de tercers, es pot restringir el dret a obtenir còpia
- Si una llei obliga a dur a terme el tractament de les vostres dades, no es pot estimar l’exercici dels drets de supressió i oposició.
- Si les dades són necessàries per a les actuacions administratives tendents a assegurar el compliment d’obligacions tributàries, no es pot estimar l’exercici dels drets de supressió, oposició i limitació.
- Si exerciu el dret a la portabilitat de les dades, no es pot estimar perquè aquest dret no s’aplica al tractament necessari per complir una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poder públics conferits al responsable del tractament.
Dret d'accés
La persona interessada té dret a saber si l’Ajuntament tracta les seves dades i, si és així, té dret a accedir a aquestes dades i a obtenir la informació següent:
- Les finalitats del tractament, les categories de dades personals que es tracten i els destinataris o les categories de destinataris als quals s‘han comunicat o es comunicaran les dades.
- El termini previst de conservació de les dades personals o els criteris utilitzats per determinar-lo.
- Els drets que l’assisteixen: el dret a sol·licitar al responsable del tractament la rectificació o la supressió de les dades, la limitació del tractament o el dret a oposar-s’hi.
- El dret a presentar una reclamació davant d’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT).
- L’origen de les dades, quan les dades no s’han obtingut de la persona interessada.
- L’existència de decisions automatitzades, inclosa l’elaboració de perfils, la lògica aplicada i les conseqüències d’aquest tractament.
- En cas de transferències internacional de les dades, les garanties adequades que s’ofereixen.
La persona interessada té dret a obtenir una còpia gratuïta de les dades objecte del tractament. Per a còpies posteriors, es pot establir un cànon segons els costos administratius. Si ho sol·licita per mitjans electrònics, té dret a rebre la informació en el mateix format. El dret a obtenir còpia es pot restringir si perjudica els drets de terceres persones.
Model d’exercici del dret d’accés
Dret de rectificació
Quan les dades són inexactes o incompletes la persona interessada té dret a rectificar les seves dades personals inexactes i a completar les que siguin incompletes.
El responsable ha de comunicar la rectificació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat prèviament les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.
Model d’exercici del dret de rectificació
Dret de supressió (o dret a l'oblit)
L’RGPD incorpora el dret a l’oblit, com un dret vinculat al dret de supressió de les dades.
La persona interessada té dret a obtenir la supressió de les seves dades personals (dret a l’oblit), quan:
- Les dades ja no són necessàries per a la finalitat per a la qual es van recollir.
- Es revoca el consentiment en el qual es basava el tractament.
- La persona interessada s’oposa al tractament.
- Les dades s’han tractat il·lícitament.
- Les dades s’han de suprimir per complir una obligació legal.
- Les dades s’han obtingut en relació amb l’oferta de serveis de la societat de la informació adreçada a menors.
Quan el responsable ha fet públiques les dades personals i s’han de suprimir, ha d’adoptar les mesures raonables per informar de la supressió a la resta de responsables que estan tractant aquestes dades. El responsable ha de comunicar la supressió a cadascun dels destinataris, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.
Existeixen excepcions a l’exercici del dret de supressió:
- L’exercici del dret a la llibertat d’expressió i informació
- El compliment d’una obligació legal.
- L’existència de finalitats d’arxiu en interès públic, de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques.
- La formulació, l’exercici o la defensa de reclamacions.
Model d’exercici del dret de supressió (dret a l’oblit)
Dret d'oposició
La persona interessada té dret a oposar-se al tractament de les seves dades personals, en els casos següents:
- Quan el tractament es basa en l’interès públic o l’exercici de poders públics conferits al responsable, o en l’interès legítim perseguit pel responsable del tractament o per un tercer. En aquest cas, l’oposició s’ha de fonamentar en motius relacionats amb la seva situació personal.
- El responsable del tractament les ha de deixar de tractar, tret que el responsable acrediti un interès legítim que prevalgui sobre el de la persona interessada o sigui necessari per exercir o defensar reclamacions.
- El tractament té per objecte el màrqueting directe, inclosa l’elaboració de perfils relacionats amb aquest màrqueting.
- El tractament té finalitats estadístiques o d’investigació científica o històrica i s’invoca un motiu relacionat amb la seva situació personal.
Model d’exercici del dret d’oposició
Dret a la limitació del tractament
La persona interessada té dret que es marquin les seves dades personals conservades, amb la finalitat de limitar-ne el tractament en el futur. La limitació del tractament implica que, a petició de la persona interessada, les seves dades personals es deixin de tractar.
La limitació es pot sol·licitar quan:
- La persona interessada ha exercit els drets de rectificació o oposició i mentre el responsable determina si escau atendre la sol·licitud.
- El tractament és il·lícit, fet que determinaria l’esborrat de les dades, però la persona interessada s’oposa a la supressió.
- Les dades ja no són necessàries per al tractament, fet que determinaria l’esborrat de les dades, però la persona interessada s’oposa a la supressió perquè les necessita per formular, exercir o defensar reclamacions.
Mentre dura la limitació, el responsable només pot tractar les dades afectades, més enllà de conservar-les, en els casos següents:
- Amb el consentiment de la persona interessada.
- Per formular, exercir o defensar reclamacions.
- Per protegir els drets d'una altra persona física o jurídica.
- Per raons d'interès públic importants, de la Unió o de l'estat membre corresponent.
El responsable ha de comunicar la limitació a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat les dades, tret que sigui impossible o exigeixi esforços desproporcionats. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha d’identificar els destinataris.
Model d’exercici del dret a la limitació del tractament
Dret a la portabilitat de les dades
La persona interessada té dret a rebre les seves dades personals que ha facilitat a un responsable del tractament en un format estructurat, d’ús comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable, si es compleixen els requisits següents:
- El tractament es basa en el consentiment o en un contracte.
- El tractament es fa per mitjans automatitzats.
Aquest dret no es pot exercir quan el tractament es fonamenta en el compliment d’una missió d’interès públic o inherent a l’exercici del poder públic.
Model d’exercici del dret a la portabilitat de les dades
Dret a impugnar decisions individuals automatitzades
La persona interessada té dret a no ser objecte d’una decisió basada només en el tractament automatitzat de les seves dades, inclosa l’elaboració de perfils, que produeix efectes jurídics sobre ella o que l’afecta negativament tret que la decisió estigui autoritzada pel dret de la Unió o de l’estat membre.
Dret a retirar el consentiment prestat
Quan la base jurídica que legitima el tractament és el consentiment, la persona interessada té dret a retirar-lo o revocar-lo en qualsevol moment.
La retirada o revocació del consentiment no té efectes retroactius. Per tant, no afecta la licitud del tractament fonamentada en el consentiment previ a la retirada.
Si la persona interessada vol retirar el consentiment que legitima el tractament, pot exercir el dret de supressió
Dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT)
Si considereu que l’exercici del dret no s’ha atès adequadament, podeu presentar una reclamació davant de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) a través de la seva web https://apdcat.gencat.cat/ca/drets_i_obligacions/reclamar_i_denunciar/ o per mitjans no electrònics a l’adreça: Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 08010 Barcelona.
Contactar amb el delegat de protecció de dades
Per a qualsevol consulta o queixa relacionada amb el tractament de les vostres dades personals o si considereu que el tractament és contrari a la normativa de protecció de dades, podeu contactar amb el delegat de protecció de dades mitjançant la bústia de correu electrònic dpd.ajllicadevall@diba.cat des d’on us atendrà.
Tractament d’imatges mitjançant càmeres de videovigilància
Finalitat del tractament
Càmeres seguretat edificis i instal·lacions: Fer el control dels accessos als edificis o a les instal·lacions municipals, per tal de garantir la seguretat de persones, béns i instal·lacions.
Càmeres via pública seguretat ciutadana: Fer la vigilància de la seguretat ciutadana
Base jurídica del tractament
Càmeres seguretat edificis i instal·lacions: El tractament és necessari per complir una missió realitzada en interès públic (art. 6.1.e de l’RGPD).
Càmeres via pública seguretat ciutadana, control trànsit i zones trànsit restringit: El tractament és necessari en l’exercici de poders públics conferits a l’Ajuntament (art. 6.1.e de l’RGPD i art. 15 de l’LO 7/2021)
Termini de conservació de les dades
Càmeres seguretat edificis i instal·lacions: Les gravacions seran destruïdes en el termini màxim d’1 mes des de la seva captació, excepte que s’hagin de conservar per acreditar la comissió d’actes que atemptin contra la integritat de persones, béns i instal·lacions.
Càmeres via pública seguretat ciutadana, control trànsit i zones trànsit restringit: Les gravacions seran destruïdes en el termini màxim de 3 mesos des de la seva captació, excepte que estiguin relacionades amb infraccions penals o administratives greus o molt greus en matèria de seguretat pública, subjectes a una investigació policial en curs o amb un procediment judicial o administratiu obert
Destinataris
Jutjats i Tribunals i Forces i Cossos de Seguretat.
Drets de les persones
Podeu accedir a les vostres dades, sol·licitar-ne la rectificació o supressió, oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, enviant la vostra sol·licitud i tenint en compte les indicacions següents:
- Es requereix omplir un model general de sol·licitud o instància per mitjà de la Seu electrònica https://seu.llissadevall.cat o presencialment o per correu a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania a (Plaça de la Vila, s/n), acreditant la identitat de la persona interessada.
- Cal afegir com a documentació complementària una fotografia actualitzada de la persona que exerceix el dret i especificar el lloc, la data i l’interval horari aproximat en franges no superiors a dues hores.
- Per tal d’aclarir possibles dubtes es recomana indicar un telèfon o adreça electrònica de contacte.
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets sempre que es donin algun dels supòsits o resulti necessari i proporcional per a la consecució dels fins següents:
- Ser impossible materialment satisfer el dret d’accés. Per exemple, quan el sistema únicament reprodueix imatges sense enregistrar-les perquè es fa el visionat de imatges en temps real, quan les imatges ja estan eliminades o quan es tracta de plànols on la identificació física no és possible.
- Exercir el dret de rectificació ja que per la naturalesa de les dades (imatges captades de la realitat que reflecteixen un fet objectiu) es tractaria de l’exercici d’un dret de contingut impossible.
- Exercir el dret de portabilitat ja que la legitimació del tractament no es basa ni en el consentiment ni en l’execució d’un contracte.
- Exercir el dret a la limitació del tractament pel que fa a la cancel·lació cautelar que està vinculada a l’exercici dels drets de rectificació i oposició.
- Impedir que s’obstaculitzin indagacions, investigacions o procediments judicials.
- Evitar que es causi un perjudici a la prevenció, detecció, investigació i enjudiciament d’infraccions penals o a l’execució de sancions penals.
- Protegir la seguretat pública.
- Protegir la Seguretat Nacional.
- Protegir els dret i llibertats d’altres persones.
Exercici de drets de les imatges de videovigilància
A l’hora d’exercir els drets d’accés, de supressió i de limitació del tractament sobre fotografies o imatges captades per càmeres de videovigilància cal tenir en compte les indicacions següents:
- Cal afegir com a documentació complementària una fotografia actualitzada de la persona que exerceix el dret i especificar el lloc, la data i l’interval horari aproximat en franges no superiors a dues hores.
- Per tal d’aclarir possibles dubtes es recomana indicar un telèfon o adreça electrònica de contacte.
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de les imatges de videovigilància en els supòsits següents:
- Si és impossible materialment satisfer el dret d’accés. Per exemple, quan el sistema únicament reprodueix imatges sense enregistrar-les perquè es fa el visionat de les imatges en temps real, quan les imatges ja estan eliminades o quan es tracta de plànols on la identificació física no és possible.
- Si s’exerceix el dret de rectificació ja que per la naturalesa de les dades (imatges captades de la realitat que reflecteixen un fet objectiu) es tractaria de l’exercici d’un dret de contingut impossible.