Canviem el sistema de recollida de residus

Dimarts, 26 de novembre de 2024 a les 10:29

La setmana vinent s'inicia la distribució del material necessari per poder participar en el sistema, que entrarà en funcionament el 20 de gener

 

Lliçà de Vall renova el sistema de recollida de residus. Després del procés participatiu que va tenir lloc a la primavera-estiu d’aquest 2024, l’opció més votada va ser el model de recollida mixt.

Aquest sistema combina dos tipus de recollida:

  • Recollida porta a porta de la matèria orgànica i del rebuig.
  • Recollida amb contenidors al carrer d’envasos, vidre i paper i cartró.

El contenidor de la fracció d’envasos estarà tancat i només es podrà obrir mitjançant una targeta i/o una app mòbil.

El sistema entrarà en funcionament el dilluns 20 de gener. Abans, però, cal que la ciutadania vingui a recollir els materials necessaris per a participar en el nou sistema de recollida:

  • Un cubell de 25 litres per a treure l’orgànica i el rebuig.
  • Un cubell airejat de 10 litres per a l’acumulació d’orgànica a la cuina.
  • Dues targetes per a obrir el contenidor d’envasos.

 

Distribució de material per barris

El pròxim dilluns 2 de desembre començarà l’entrega del material necessari per a participar en el nou sistema de recollida de residus. La distribució es farà en dos punts diferents:

  • Oficina de residus, situada a l’avinguda Montserrat, 69. Aquest espai es troba al costat de la Biblioteca.
  • Centre Cívic Can Magarola, situat al carrer del Bosc, 1.

A més a més, per evitar aglomeracions, també s’han distribuït els barris per setmanes. Aquestes setmanes s’estan repartint cartes a tots els habitatges del municipi per tal d’informar quina setmana i quin punt de recollida correspon a cadascun d’ells.

Així doncs, la distribució és la següent (pot haver-hi alguna variació i us recomanem seguir les instruccions de la carta que heu rebut a casa vostra):

SETMANA DEL 2 AL 5 DE DESEMBRE

  • Zona 1A: Sant Valerià, Cantallops, Xiol, Bosc Codern, Casc Antic, El Pla (Oficina de Residus)
  • Zona 1B: La Miranda, Palaudàries, Rocabert (Centre Cívic Can Magarola)

SETMANA DEL 9 AL 14 DE DESEMBRE

  • Zona 2A: Can Vilardebò, Ca l'Estapé (Oficina de Residus)
  • Zona 2B: Can Prat i La Caseta, Can Salgot (Centre Cívic Can Magarola)

SETMANA DEL 16 AL 21 DE DESEMBRE

  • Zona 3A: Sot dels Nostris, Sant Mortiz, Nucli Urbà (Oficina de Residus)
  • Zona 3B: El Mirador i Mas Gordi (Centre Cívic Can Magarola)

L’horari dels punts de recollida serà:

  • Matins: de dimarts a dissabte, de 9.30 a 13.30 hores (divendres 6 i dissabte 7, tancat per festiu).
  • Tardes: de dilluns a dijous, de 16 a 20 hores.

Adjunt a aquesta notícia hi trobareu un llistat amb tots els carrers del municipi que us permetrà comprovar a quina zona està localitzat el vostre habitatge.

Per tal de recollir el material, caldrà que porteu la següent documentació:

  • Si teniu habitatge en propietat: DNI i l’últim rebut d’escombraries.
  • Si viviu  en un habitatge de lloguer: DNI, contracte de lloguer, l’últim rebut d’escombraries i l’autorització de la persona propietària (la trobareu en els documents adjunts a aquesta notícia).

Per a totes aquelles persones que no puguin venir durant els dies que li han estat assignats, ho podran fer entre el 2 i el 4 de gener i el 7 i l’11 de gener al Centre Cívic Can Magarola. (Horaris: de 9.30 a 13.30 h i de 16 a 20 h. Dia 2 només per la tarda).

Darrera actualització: 26.11.2024 | 11:32